Vänskap, vad är det för något?

Har velat skriva ner alla mina tankar men har aldrig funnit den rätta stunden för det. Men nu så, nu finns det tid och kraft för detta!

Jag undrar egentligen vad vänner är för något, den uppfattningen jag har fått att vänner ska vara till för är att man ska kunna lita på dom, aldrig svika varandra och dylikt.
Jag har alltid haft roligt ihop med mina vänner, alltid skrattat, hittat på hyss och dylikt :)
Den  sista sommaren jag hade tillsammans med mina vänner var 2007, då var allt som vanligt..
Solade, badade, hittade på massa skoj.. Men slutet av den sommaren fick jag veta att jag var gravid vilket kom som en chock.. Efter det så har alla bara övergivet mig, det finns ingen kvar vid min sida!
Vad gjorde jag för fel för att inte behålla mina vänner? , vart tog ni vägen?
Jag är väl ingen annan person bara för att jag valde att behålla det lilla miraklet i min mage..
Jag valde detta för att jag visste att jag skulle må bra, men inte visste jag att alla mina vänner skulle svika mig så otroligt hårt. Ni sa bara upp kontakten, var jag inte värd mer för er?

Detta är så otroligt tråkigt.. Visst jag kanske inte kan göra allt som jag kunde innan, men jag har inte förändrats som person eller något annat. Bara för att ett litet barn finns behöver det ju inte betyda att man ska sluta umgås, sluta prata och inte ens hälsa när man går förbi?
Vad var ni för vänner egentligen?
Jag har bara försökt att ställa upp på alla mina vänner, alltid försökt att hjälpa till så gott det går.. Prata ut om det skulle vara något, men nu är jag bara som ren luft! Jag syns inte längre!

Detta är ett sådant känsligt ämne så vill knappt tänka på det!
Nu när man väl har flyttat och så, ingen som hör av sig hur man trivs, hur allt har gått och dylikt..
Nu vet jag hur mycket jag verkligen betydde för er.. Och det var absolit ingenting!

Vad har du på hjärtat?
Postat av: qube

Kom hem igen så ska jag visa dig hur en riktig vän är :) saknar dig!

2009-02-08 @ 01:48:31
URL: http://angelacaroline.blogg.se/
Postat av: anna

tråkigt att det är så .

lycka till med allt .

2009-02-13 @ 00:35:20
URL: http://annakraantz.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tror det du skriver är vanligt bland oss unga mammor, tycker jag kunde känna igen mig i det du skrev nämligen.. Det är i vissa fall som att man inte är nån person längre, bara för man har barn så kan man inte ens prata i princip.. Sjukt.. :s Tråkigt med för den delen! :S

2009-03-21 @ 23:03:36
URL: http://laajndush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0