Onsdag7/11

Förlåt att jag inte skrev igår, men allt blev så knas! : /
Mamma & jag skulle åkt ner till min morfar idag pågrund av att vi skulle ha möte hemma hos honom med hemtjänsten som ska komma dit och ge han mat och så.
Mamma ringde till honom igår runt 11, då vart de upptaget, vi tänkte inte mer på det och åkte iväg till Hyssna för att köpa lite grejer. Sedan åkte vi och handlade mat.
När vi kommer hem testar mamma och ringer till morfar igen. Fortfarande upptaget. Både jag och mamma börjar fundera på vad det kan vara :/ Undra om det har hänt han något, eller har han bara glömt att lägga på luren?
Vi funderade och funderade, ringde och ringde då är klockan halv 4.. Tills mamma beslutar sig för att åka ner.
När hon kommer upp i lägenheten ligger morfar på hallgolvet och är typ inte medvetande.
Det såg precis ut som det hade varit inbrott i lägenheten. Grejerna stog bara huller om buller. :/
Han svarade mamma på enstakade frågor, tills han inte orkade mer.
Ambulansen kommer & tar med honom. mamma åker efter i sin bil påväg till Salgrenska i Göteborg.
När dom väl lägger in honom så är hans värden inte som dom ska, insulinet är jätte högt och hjärtat slår inte som de ska. :/ dom röntkar honom och så får mamma åka hem, jag blev helt förkrossad av detta.
Idag när mamma ringer till sjukhuset så är de ingen förbättring med morfar inte mer än att det är inget fel på hans huvud. dom trodde kanske att han hade kunnat fått en propp eller något. Men allt såg bra ut vilket var ganska posetivt. Men hur har allt detta kunnat hända?

För er som inte vet så fick min morfar diabetes när han var fyllda 50 år, hans diabetes är den svåraste av dom alla. Han har alltid varit pigg och kry tills nu. han är 76år gammal. Men hans kropp är som typ 90år :/
Min morfar har alltid betytt allt för mig. Sedan min mormor gick bort 1995 så har mina känslor för mofar växt mer och mer. Jag älskar honom mest av allt. han hjälper alltid till om man har de svårt eller så. Omtänksam människa är det! du är inte värd detta som har hänt morfar <3 du måste klara dig.
vad händer annars? vi alla hoppas på att dina skyddsänglar vakar över dig och ger dig energi till att du ska klara dig.
Owe '' morfar''  Strömberg vi älskar dig överallt annat <3

Dagen idag har inte varit så trevlig heller.
Bara varit hemma och tagit det lugnt. Legat nära både min mobil & hemtelefonen för att kunna svara så fort mamma ringer. Har städat och gjort lite nytta så gott jag har kunnat och orkat.
Man tror inte att ett sådant tillfälle tar på krafterna, men de gör de!
+ jag är ju gravid och då blir man lättare sårbar vilket är ganska jobbigt också. Man kan börja lipa för minsta lilla..
Ska in och duscha snart tänkte jag, sedan ta en sväng med Nalle.

Nu ska jag gå! :)

Puss


Du är i vecka :
 25 + 6 dagar

Du har varit gravid i :
181 dagar av 280

Du har :
99 dagar kvar till beräknad förlossning




                          Jag älskar dig mamma <3


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Anonym

Oj! Fy! Jag försåt hur du känner dig, min morfar är allt för mig med!

2007-11-07 @ 18:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0