Måndag 26 / 11

Idag är de ju som sagt måndag och en ny vecka :) , känns underbart.
Har varit hos barnmorskan idag och det kändes otroligt roligt, bebisen växer som den ska och jag också.
Min barnmorska är nog den bästa människan jag har träffat, så mycket hon ställer upp för att sina förstföderskor ska få de så bra som möjligt.
När jag träffade henne första gången var de bara jag och en annan tjej till i samma ålder som skulle ha barn, och då blev de ingen föräldrargrupp eller inget besök upp till förlossningen, men de blev ändrat :)
Nu är både föräldrar grupp och förlossnings besök fixat.
Jannike ska även komma till våran träff och få berätta om sig och sin bebis och så. Det ska bli otroligt roligt.
Sedan var de massa andra gejer som bara var så bra idag, men de är lite privat så tar inte upp det här!
 Vi köpte även nybakta bullar :D Mums så gott de var

annars så har jag inte gjort så mycket idag :) , tagit de lugnt och varit ute och gått..
Imorgon vet jag inte heller vad som händer och sker, vi får väl se vad dagen har att bjuda på!

Idag är de hela 80 dagar kvar till beräknad förlossning, nu börjar de kännas lite!
Det är lixom bara 2 månader och 2 veckor kvar :O tiden har gått så otroligt fort.
Jag har varit gravid i 200 dagar :O, vart har allt tagit vägen ? hm, de är ju dock en bra fråga!
Men nu så närmar det sig december och på söndag är de första advent :) , hela denna månaden kommer bara rasa iväg och sedan är de helt plötsligt januari :D Wohow, då ska jag hämta vagnen hos Jannike, sedan blir de att fixa rummet med alla grejer som bebisen ska ha! <3  men jag kan fortfarande inte fatta att detta är sant.
Det är helt obegripligt att jag ska ha barn och att jag ska bli mamma :)  det kändes så knepigt idag när jag fick en hel hög med papper som man ska ha med sig in till förlossningen.. Då börjar man nästan fatta att detta är allvar, men ändå kan jag inte förstå det.
Undra hur mitt barn kommer se ut, lik mamma eller pappa?  blond eller brunett? eller kanske rödhårig?
Blå ögd, eller brunögd? eller varför inte milerade? jag har ingen aning!
Men eftersom både jag och calle ( pappan till barnet ) är blonda och blåögda så borde ju barnet bli blondt med blåa ögon :) Alltså en rikigt söt filur.. haha :D
Någon som också känns helt knas är att jag är inte alls nervös inför förlossningen utan de jag är rädd för är att jag ska få snitta :/ de är något jag verkligen inte vill.. Men är jag illa tvungen så är de ju helt klart att jag gör de.. Allt för min bebis <3 
Nu är de inte så mycket kvar jag behöver köpa heller, en sängmobil & lite så bara :)
Jag kan få låna ett babygym men vill helst köpa ett eget så ska se om jag hittar något som passar just min smak..

Ja, snart är unsättning för morfar :/ vi saknar dig så otroligt mycket Morfar.
Den som ska sätta ner den är jag, vilket känns väldigt skönt <3
Vi har verkligen gjort allt för att du ska ha de bra.
Du var vår älskade morfar som även var en stor Gaisare.
I våra hjärtan betyder du allt <3, det är ganska jobbigt nu när mamma tar hem alla dina prylar som vi vet att du har haft. Alla band och så, som verkligen har betytt mycket för dig eller ja.. Rättade sagt allt! :)
Mormor & morfar ni är allt i våra tankar <3
Synd att ni inte fick träffa min lilla knodd som kommer snart.
Varför ska allt vara så orättvist ibland? Ni var inte värda detta..
Om de var något så kunde vi bara ringa, eller åka till er.. Ni har funnit hos oss i vårt och tort..
Vi älskar er <3

Något som jag tycker känns så jävla jobbigt rent ut sagt.. Det är att jag vill också kunna känna att jag har någon att vända mig till, inte bara min mamma och mina vänner utan min pappa också.
Du fanns i mitt liv till 1995, då var du verkligen allt.. Jag kunde stålt säga till folk att jag älskade min pappa lika mycket som jag älskar min mamma.
Men vad gjorde du sedan?, du förstörde de finaste du någonsin hade :O hur fan kunde du?
Jag förstår inte hur du tänker, säg någon utav dina barn du har nära? inga..
Jag önskade bara att du kunde läsa detta och verkligen förstå att du har sabbat allt för det som kallas far och dotter. Du bryr dig inte om någonting, jo din jävla alkohol det är det ända du tänker på! och det är det ända som betyder något för dig.
Och du har en mor som inte ens förstår dig, något som är jävligt fel..
Tänk vad allt hade varit roligt om det var som förr, vi var hos dig varannan helg och hittade alltid på saker tillsammans. Åkte till Danmark, gick till djurparken, och alla sådana mysiga saker man gör när man är liten. Nu ringer du oftast bara när du är full.. :O tror du att de är det jag vill eller? never..
Jag vill att du ringer hit när du är nykter och frågar hur jag mår, om jag behöver något eller så.. Men inget sådant kan du. Åh, jag blir bara så jävla trött på allt när jag väl tänker tillbaka..
Synd att jag aldrig kommer kunna säga att jag verkligen älskar dig, för det gör jag inte!
Visst, du är min pappa och det kan ingen ta ifrån mig. Men det du har gjort emot mig, det kommer jag aldrig kunna förlåta.. Och det du har gjort Magnus, Johanna & Alexandra.. Fattar du inte att du sårar dina barn, och även din fru?  :O

Ne nu orkar jag inte tänka på detta mera, men det är iaf saker som sårar mig så otroligt när man väl tänker tillbaka på hur allt är egentligen!

Jag vill bara att min mamma ska veta att du betyder allt för mig <3
Det finns ingen som är så otroligt underbar som du.
Visst, vi bråkar & vi säger saker som vi ändå aldrig menar.
Vi vet precis vart vi har varandra och det känns så otroligt bra.
jag älskar dig mer än du kan ana, jag vill bara kunna förklara för dig hur mycket det är.
Men jag kan tyvärr inte finna dessa ord någonstanns..

Ne, nu ska jag hitta på något skoj :)
Ha de bra! Puss puss

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0