Lördag 22 / 12

Nu är det bara 2 dagar kvar till julafton, usch vad tiden har gått fort, men kul ska det allt bli!
Vi som sagt åker iväg till min moster på julafton för att vira våran dag där, ser verkligen fram emot det.
I torsdags var jag och två andra ifrån föräldrar gruppen på besök på förlossningen i Borås, det var helt otroligt.
Jag ville verkligen inte gå därifrån, allt kändes så rätt när man väl var där. Men nu är de ju dock bara 7 veckor kvar tills jag åker in iaf som de är beräknat.
När vi väl var där inne så var ju såklart min barnmorska med, hon visade oss runt över hela förlossnings avdelningen , det var mycket att titta på + att vi träffade ju en del av personalen som jobbade där med.
Det var en tjej som precis hade fött när vi väl kom dit, dom gick med en silverbricka med flagga och fika på.
Hennes man var överlycklig visserligen förstår jag honom, men de kändes så bra när man bara såg dom två tillsammans med sitt lilla barn.
Nog pratat om det, efter de så åkte jag ner till stan för att möta Pontuz, vi drar vidare till Videomix för att köpa filmer och så. Åkte hem till honom efter detta, hans lilla syster Filippa fyllde år så dom hade kalas där. Men som tur var så var de bara hans mormor och gammel mormor kvar.
Dom hade även gjort en jättegod pasta sallad som jag åt, var otroligt hungrig när jag väl kom dit.
Bytte även julklapp med Pontuz senare på kvällen, köpte ett jätte fint silverarmban till honom och fick även ett halsband och ett par  örhängen av honom. Tack :), det var jättefint är verkligen supernöjd med de.

Idag så är de lördag, vilket innbär att det är den 22 december :)
Jag och Pontuz ska på en liten utflykt till Göteborg, ska till Liseberg och kolla lite.
Ska bli otroligt mysigt , älskar jul på Liseberg! Sedan så åker vi hem till honom på kvällen.
Imorgon var de även ta om att vi ska hem till hans mormor för att äta lite julmat ihop och bara mysa.
Hoppas på det bästa och att det även blir trevligt :)
Även på söndag kväll så ska jag spela bingolotto som jag aldrig brukar göra :P
men det är ju dagen innan julafton och då kan de ju vara lite speciellt.
Ska även hjälpa mamma med julskinkan och så...
Julen består av bara mat mat mat, julmust julmust, godis godis, paket paket paket . :D
Men ändå så älskar man julen så mycket, även om det inte blir en vit jul så kan man ju ha lika trevligt iaf.

Nu ska jag fortsätta.
Ha en bra dag & en fortsatt bra kväll :)


Puss Puss!

    

Vad har du på hjärtat?

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0