Vänner eller '' Vänner ''

Tänkt egentligen att en gång i tiden hade man vänner som man verkligen trodde var sanna..
Bara för att man blev gravid och valde att behålla detta lilla underverk så blir man bara bortkastad ifrån allt!
Vännerna valde att ta avstånd ifrån mig, jag var lixom inte värd någonting i deras ögon längre!
Vad är ni för vänner egentligen?
Tänk så mycket man har hittat på och ställt upp, det gjorde man ju enbart för att man var en vän!
Man kan sitta här och sakna allt man verkligen hade, att ha någon att prata med och så!
men ingenting sådant finns längre! Det finns ingen utav mina tjejkompisar som jag träffar längre eller pratar med.. Helt jävla sjukt alltså! Tycker det är så jävla dålig stil.. Jag fattar inte vad jag har gjort er?
När man stöter på er ute på stan eller något så är de precis som om vi inte känner varandra..

Det är aldrig någon som frågar hur man mår, eller vad man gör!
Ingen som är nyfiken på hur vi har fått det sedan vi flyttade, ingen som frågar om vi ska hitta på något :/
Tror ni att jag har förändrats eller? , jag är samma Michaela bara det att jag är mamma och tar ansvar för 2 liv!
Det är allt, annars har jag kvar allt som jag hade när ni hade mig som vän.

Jag trodde aldrig att detta skulle inträffa just mig!
Jag älskade verkligen alla mina tjejkompisar, men dom verkade inte ha samma kärlek tillbaka! :/


Vad har du på hjärtat?
Postat av: Emmah

Hej tjejen :) Jag brukar läsa din blogg, tycker den är mysig att läsa och jag beundrar dig! :) Jag känner igen det du skriver om, dock räckte det för mig att flytta till en annan stad för att dom så kallade vännerna skulle sluta höra av sig och bara försvinna. Tycker det är tråkigt att folk beter sig så, jag tror ju knappast att varken du eller jag har förändrats så att vi är helt annorlunda personer att vi inte går att prata eller umgås med längre. Jag hoppas i alla fall att allt är bra med hela familjen och att ni njuter av sommaren :)Kram på dig

2009-06-01 @ 13:56:48
URL: http://emmah88.blogg.se/
Postat av: Lina, mamma till Benjamin <3

Ja, dt är så tyvärr :( Samma sak med mig. Ska inte säga att det är synd om mig, för jag har bara två tjejkompisar i Mark och det är Emma och Alexandra. Dom andra kompisarna bor i SVenljunga, mina barndomsvänner, vilka är massor men tyvärr så är det bara ca 3-4 st jag umgås med eller pratar med. Det är sjukt vilket avstånd som uppstår mellan oss, när vi bestämt oss för att skaffa barn? Jag tycker det är skit samma om man har barn eller inte, jag är precis lika mkt mänsklig som dom är, om inte mer? Att vi inte kan dra med ut och festa när dom frågar, är ju uppenbart tycker man, eftersom barnvakt ska fixas och allt. Men bara för att man sagt nej den gången, nej men då förväntar dom sig typ att man inte längre vill och slutar frågar? Jag förstår dig, och jag ska banne mig kma in till stan en dag, och hälsa på er!

Puss&Kram, <3

2009-06-01 @ 23:36:21
URL: http://linaalmgren.dinstudio.se
Postat av: en blivande ung mamma

Jag är väldigt glad att mina riktiga vänner som jag berättat för ännu enbart blivit glad för min skulle och inte alls lämnat mig. de andra vet man ju aldrig med .. Men är ju fortfarande samma person. Men hur är det? Är pontuz pappa till båda barnen? Jag vet att jag har läst din blogg länge så jag kommer inte riktigt ihåg ^^,

2009-06-03 @ 11:39:15
URL: http://enbebisiminmage.blogg.se/
Postat av: clin

Jag finns kvar Michaela, det vet du! Och du är alltid varmt välkommen hem till mig med din lilla söta familj! Hade vart jätte roligt om du kunde komma ner en sväng någon dag :) Kunde vi ta en fika eller någonting, och bara tjata en massor. Och jag tror nog att det är flera här hemma som vill träffa dig. Du är efterlängtad min vän.

2009-06-12 @ 16:25:41
URL: http://angelacaroline.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0